PNRR - PNRAS
„Școala – aripi spre viitor!”
[Secțiune în curs de actualizare.]
COMUNICAT DE PRESĂ - LANSARE PROIECT
ECHIPA DE COORDONARE A PROIECTULUI:
DIRECTOR PROF. GALERIU GEORGETA
PROF. DUTCAȘ IRINA
PROF. ÎNV. PRIMAR PÎRVU IONELA
PROF. ÎNV. PRIMAR PANFIL CLAUDIA
PROF. ÎNV. PRIMAR TĂTARU ROXANA
Informații despre proiect
Școala Gimnazială "Grigore Tocilescu" a fost selecționată printre școlile eligibile pentru Programului Naţional pentru Reducerea Abandonului Școlar, finanțate prin Componenta C15 - Educație a Planului Naţional de Redresare şi Rezilienţă în România.
Proiectul intitulat „Școala – aripi spre viitor!” este un proiect european , având perioada de implementare 2022-2025 și adresându-se învățământului gimnazial. În cadrul proiectului se dorește realizarea unei serii de activități, prin intermediul căreia să se atingă următorii indicatori: scăderea ratei de abandon școlar în învățământul gimnazial, creșterea ratei de absolvire a clasei a VIII-a, creșterea ratei de participare la Evaluarea Națională și obținerea de note peste 6 și scăderea ratei elevilor care absentează nemotivat de la cursurile școlare. În conformitate cu acești indicatori, proiectul prevede următoarele obiective:
Obiectivele proiectului:
Obiectivul nr.1: Creșterea ratei de participare la evaluarea națională cu 6% în următorii 3 ani școlari integrali.
Obiectivul nr.2: Scăderea procentului de elevi care obțin note sub 6 la Evaluarea Națională până la 69,57 în anul 2025 (aferent anului școlar 2024-2025).
Obiectivul nr.3: Prevenirea riscului de abandon școlar prin integrarea în mediul favorabil învățării a elevilor din ciclul gimnazial, prin participarea acestora până în anul 2025 la programe și activități extrașcolare menite să le crească motivația pentru învățare.
Obiectivul nr.4: Îmbunătățirea proceselor de predare-învățare-evaluare prin upgradarea/îmbunătățirea competențelor și cunoștințelor cadrelor didactice din unitatea de învățământ.
Obiectivul nr.5: Consolidarea relației elevi - părinți - școală prin implicarea până în anul 2025 a cel puțin 30% dintre părinții din grupul-țintă în activități de informare.
Beneficiarii proiectului:
Grupul țintă principal al proiectului este format din:
- 136 elevi din clase de nivel gimnazial în risc de abandon școlar (din care 39 cu prezență scăzută la școală, 14 cu rezultate scăzute la învățătură, 4 care au repetat cel puțin un an școlar).
Alte grupuri țintă implicate:
- 23 cadre didactice și personal auxiliar;
- 50 părinți.
Principalele activități ce pot fi desfășurate în cadrul proiectului sunt:
Activități MATE (Mecanism de Avertizare Timpurie în Educație) – identificarea elevilor în risc de părăsire timpurie a școlii;
Activități de prevenire: activități de dezvoltare a unui climat pozitiv și incluziv în clase și în școală prin acțiuni anti-bullying, activități pentru stimularea lucrului în echipă pe bază de proiecte, activități de sănătate, vizite sau excursii, activități privind tehnici de învățare activă și inclusivă cu scopul de a crește motivația elevilor și dezvoltarea personală, facilitarea învățării, înțelegerii și gândirii critice, activități de formare pentru cadrele didactice;
Activități de intervenție: cursuri de remediere în grup (limba română, matematică, TIC), educație parentală – ateliere pentru părinți privind bullying-ul, ateliere pentru părinți privind comunicarea și relaționarea cu copiii.
Activități de digitalizare a procesului educațional: dotarea a 2 clase inteligente pentru predare-învățare, diagnostic inițial privind competențele digitale ale elevilor, formarea autorizată a cadrelor didactice pentru utilizarea noilor tehnologii digitale în procesul de predare-învățare.
Rezultate așteptate în urma implementării activităților:
min.30 elevi participanți la acțiuni anti-bullying;
min.20 de elevi din învățământul primar și min.50 de elevi din învățământul gimnazial implicați în cercul de jurnalism;
min.150 de elevi, din învățământul primar și gimnazial, implicați în: activități de mediu, activități de sănătate, vizite la muzee și excursii;
min.30 de elevi din învățământul gimnazial beneficiari de tehnici de învățare activă și incluzivă;
min.20 de cadre didactice și/sau personal auxiliar formate și/sau îndrumate în pentru îmbunătățirea practicilor de predare, crearea unui climat școlar favorabil în relația profesor-elev;
min.100 de elevi din învățământul gimnazial beneficiari de cursuri de remediere;
min.50 de părinți ai elevilor din învățământul gimnazial participanți la ateliere anti-bullying;
min.50 de părinți ai elevilor din învățământul gimnazial participanți la ateliere privind comunicarea și relaționarea cu copiii;
min.21 de cadre didactice din învățământul gimnazial cu competențe noi/îmbunătățite privind utilizarea noilor tehnologii digitale în procesul de predare și învățare;